NAUJIENOS

Skirmantas Mockevičius: Jurbarko uosto atgaivinimas svarbus ekonomikai ir aplinkos apsaugai

Kategorija:

Miestas:
Jurbarko rajonas išsiskiria savo duotybe. Šalia Nemunas, palei jį eina tikriausiai pats gražiausias kelias Lietuvoje. Rajone yra dvi pilys, ko neturi joks kitas rajonas. Tai Panemunės ir Raudonės pilys.

 Atkuriamas parkų istorinis vaizdas

„Šiais metais pradėsime du su pilimis susijusius projektus – tvarkysime prie pilių esančius parkus, juos labiau pritaikant lankytojams.  Daugybe metų jų netvarkant, kai kurios erdvės priaugusios savaiminių krūmokšnių ir medžių. Įgyvendinant projektą parkai bus valomi vadovaujantis dendrologų rekomendacijomis. Prie vertingiausių medžių bus įrengti priėjimai, apšvietimas. Siekiame atkurti tų parkų istorinį vaizdą, – savivaldybės projektą pristato Jurbarko rajono meras Skirmantas Mockevičius. – Kartu pagerinsime ir privažiavimą prie šių parkų, bus įrengtos įkrovimo aikštelės.“
Meras įsitikinęs, kad parkų sutvarkymas padidins šių vietovių ir rajono patrauklumą, padės sukurti naujų darbo vietų, nes atsiras naujų paslaugų poreikis.
„Investicinis projektas įgyvendinamas ir Raudonės pilyje, tikimės, kad pavyks sudaryti koncesijos sutartį su investuotoju ir perduoti jam pilies valdymą, įsipareigojant joje įrengti šimto vietų viešbutį, nes Jurbarko rajone labai trūksta viešbučio paslaugų, konferencijų salę, teikti maitinimo paslaugas“, – planais pasidalija meras.
 Tarp savivaldybės įgyvendintų projektų – Smalininkų miestelyje modernizuotas dar prancūzų statytas kultūros centras, tiesiami dviračių ir pėsčiųjų takus į Jurbarko pramonės rajonus.

Atgyjantis Nemunas

Pasak mero, Nemuno svarba pirmą kartą Vyriausybėje buvo akcentuota praėjusių metų lapkričio mėnesį. Buvo kalbėta apie laivybos Nemune atgaivinimą. „Posėdyje dalyvavome prie Nemuno esančių savivaldybių merai. Taip pat dalyvavo Vidaus reikalų ir Finansų ministerijų, Vidaus vandens kelių direkcijos atstovai. Pasitarime buvome informuoti, kad Vidaus vandens kelių direkcija pradės įgyvendinti Nemuno gilinimo projektą ir tam jau skirtas finansavimas. Taip bus sudaromos sąlygos laivybai. Nuo Kauno iki Jurbarko Nemuno gylis būtų 1,2 metro, o nuo Jurbarko iki deltos – 1,5 metro. Toks gylis puikiai tinkamas krovininiams laivams, o krovinius perkrauti Jurbarko uoste, nes nuo Jurbarko atsiranda galimybė gabenti iki Klaipėdos uosto didesnius krovinius. Viena tūkstančio tonų barža pakeičia 40 sunkvežimių. Taigi atgaivinus laivybą Nemune, būtų mažiau laužomi keliai ir mažiau teršiama gamta. Jei datos nepakoreguos koronavirusas, balandžio 3 dieną Raudonės pilyje planuojamas Vyriausybės išvažiuojamasis posėdis, kuriame bus aptariamos laivybos Nemune atgaivinimo sudaromos galimybės pramonei, krovinių gabenimui ir, be abejo, turizmui, – regionui ir visai Lietuvai svarbiu projektu pasidžiaugia Skirmantas Mockevičius. – Nemuno atgaivinimas šalia jo esančioms savivaldybėms atvertų naujas galimybes.“

Link pokyčių

Tarp svarbiausių šių metų Jurbarko savivaldybės projektų rajono meras mini pilotinį projektą Tauragė+. „Turime baigti projektuoti autobusų stotį ir nupirkti darbus. Taip pat pradėti pramonės rajono tvarkymą – paklosime vandens tiekimo ir nuotekų surinkimo tinklus. Šie darbai pareikalaus daug lėšų ir laiko sąnaudų. Gaila, kad neretai susiduriame su projektuotojų neatsakingumu. Laimėję konkursus jie nutempia darbus, atlieka juos atmestinai, o kai pareikalaujame ištaisyti klaidas, vėl susiduriame su vilkinimu. Ir tai ne vien Jurbarko, bet ir kitų savivaldybių patiriama problema“, –  apie savivaldybių tempus mažinančią problemą užsimena  Skirmantas Mockevičius.
 
Justė Brigė
Straipsnis paskelbtas „Savivaldybių žinios“, 2020 nr.3
 

Pinu trispalvę

Žygis Pagramančio regioniniame parke

Vėtrungių kelias

Politikų žodis

Egidijus Vareikis

Egidijus Vareikis

Rimantė Šalaševičiūtė

Rimantė Šalaševičiūtė

Virginija Vingrienė

Virginija Vingrienė







Reklama